2010
Sinapsis
Barcelona
Trans_Art_Laboratori
Context educatiu
Projecte impulsat per Sinapsis consistent en una recerca pràctica a partir d’un projecte artístic i educatiu en xarxa, i una altra investigació entorn de les interseccions entre art i educació, i polítiques culturals i educatives.
És un projecte en xarxa amb l’Escola Miralletes, l’Institut Josep Mª de Calassanç (actual Institut Moisès Broggi) i el CC.Can Felipa. El resultat del projecte s’exposa en la mostra Confluències per la des/educació, posant en diàleg els treballs de l’alumnat amb les obres dels i les guanyadors/es de la convocatòria d’art emergent de Can Felipa d’aquell any.
Els resultats de la recerca i la documentació del projecte artístic es recullen en una publicació on es posa en diàleg la dimensió teòrica i l’àmbit de la pràctica i les complicitats i friccions en les interseccions entre art i educació.
La investigació realitzada explora les interseccions entre art i educació en el context català en relació als següents marcs d’anàlisi: Genealogia històrica de pràctiques d’art i educació i arts comunitàries, referents europeus i supranacionals d’art i educació, i anàlisi de polítiques culturals i educatives.
L’equip de recerca compta amb la direcció de Sinapsis i el treball d’Oriol Fontdevila, Helena Migueiz, Javier Rodrigo, Judit Vidiella, Cèlia Prats, Ester Gutiérrez, Aida Sánchez de Serdio, Laia Ramos i Laia Campañà.
El procés de treball amb els centres educatius s’articula en una doble vessant. Per una banda, es du a terme un procés de formació i cocreació amb els claustres dels dos centre educatius per dissenyar conjuntament sis projectes que interrelacionen etapes educatives i àmbits disciplinaris. Es treballa amb P3, P4 P5, 1er, 2º i 3er de la ESO entorn de la construcció d’identitat i reconeixement de l’altre, i els usos i significats dels espais comuns. El projecte s’anomena A propòsit de nosaltres i el lloc on som.
Al mateix temps, a Batxillerat un col·lectiu creador en residència, seleccionat en la convocatòria d’art emergent del centre cívic desenvolupa un altre procés de treball centrat en la construcció per part dels i les alumnes de narratives entorn dels seus propis imaginaris.
2010
Sinapsis
Barcelona
/